روش طراحی سیستم

– روش طراحی سیستم 1- ایجاد ساختار فکری مناسب برای ساخت یک سیستم قوی در ابتدا باید یک ساختار قوی فکری داشته باشیم و با پیروی از آن ساختار ارکان و قواعد ساخت سیستم را بنا کنیم. برای ایجاد این ساختار قوی یک سری اصول مد نظر است : الف) عدم وجود یک تعصب تحلیلی نسبت به بازار بارها دیده ام که در فضای معامله گری، بواسطه اتفاقات گذشته جبهه گیری هایی در خصوص برخی سهام یا برخی نمودارها ایجاد میشود. مثلا در این کشور همیشه طلا و ملک و …. رو به بالاست! چرا؟ به واسطه ساختار تورمی که اقتصاد دارد. این جبهه گیری و تعصب اگرچه در بسیاری مواقع صحیح به نظر می رسد اما در دوره هایی به شکل اساسی می تواند منجر به زیان های سنگین شود.

برای یک معامله گر در وضعیت حال بودن و تصمیم گیری در شرایط حال اهمیت دارد و نه قفل کردن ساختار فکری در یک سری داده های آماری از گذشته. اینکه ما متعصبانه به بازار نگاه کنیم و حاضر نباشیم انعطاف پذیر بوده و بر مبنای شرایط حال دست به معامله بزنیم باعث می شود آن ساختار فکری مناسب شکل نگیرد.

البته باید در نظر داشت که اگر ما سیستمی را طراحی کرده ایم بایستی به آن پایبند باشیم و انعطاف پذیری به این معنی نیست که مداوما پارامترهای جدید به سیستم بیافزاییم، بگذارید مثالی بزنم فرض کنید شما در یک بازار مالی خاص، سیستمی بنا نهاده اید که بر اساس یک سری داده های تکنیکی دست به معامله میزند و صفر تا صد سیستم معامله گری شما مبتنی بر آنالیز تکنیکی می باشد. در این صورت عدم اجرای سیستم به بهانه پارامترهایی مثل اینکه این شرکت فعالیت تجاری خاصی ندارد یا از نظر عملیات فاندامنتالی سود دهی ندارد و …. هیچ توجیهی ندارد. اگر شما بنا دارید فاندامنتال و داده های بنیادی را در سیستم خود بگنجانید ایرادی ندارد ولی باید اصول و قواعد تصمیم گیری بر اساس آن را مکتوب کنید.

تحلیل بازار اخبار بورس ن آزادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *