سلا با قول تکان دادن صنایع خودروسازی و انرژی های پاک

تسلا با قول تکان دادن صنایع خودروسازی و انرژی های پاک ، برجسته شد و هنگامی که تجارت خود را با شاخص معیار روز دوشنبه آغاز می کند ، یک جهش کاملاً مشابه دیگر را به S&P 500 تحویل خواهد داد.

این بزرگترین شرکت جدید وارد کننده شاخص با محدودیت بازار است که در پایان معاملات روز جمعه 658.79 میلیارد دلار بود. سهام با 695 دلار بسته شد ، اما در معاملات پیش از بازار دوشنبه سقوط کرد و به 665 دلار رسید ، که بیش از 4 درصد افت داشت.

با تمام حساب ها ، سهام تسلا با افزایش شهابی روبرو شده است و تقریباً 700 درصد از سال گذشته سر به فلک می کشد – افزایش سهام برای بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ایلان ماسک (که تقریباً یک پنجم سهام تسلا را در اختیار دارد) و همچنین میلیون ها سهام آمریکایی هایی که اکنون سهام این شرکت را در سبد بازنشستگی خود نگه دارند.

سرمایه گذاری منفعل و محبوبیت وجوهی که تمام اجزای شاخص های اصلی بازار را در بر می گیرد در سال های اخیر رشد کرده است ، بنابراین خبر پیوستن تسلا به S&P سهام خود را بیشتر می کند زیرا معامله گران در مورد تقاضای سنگین سرمایه گذاران نهادی شرط بندی می کنند.

طرفداران بازار می گویند جذب چنین شرکت بزرگی در یک شاخص عمده می تواند بازارها را – حتی نیازی به ذکر تسلا – در کوتاه مدت متزلزل جلوه دهد.

دیوید یپز ، مدیر نمونه کارها در Exencial Wealth Advisors ، پیش بینی کرد که افزایش قیمت سهام اخیر تسلا می تواند با افت 15 تا 20 درصدی روبرو شود ، “هرگز قبلاً برای شرکتی با این اندازه انجام نشده است ، که عدم اطمینان را بیشتر می کند.” وی گفت: “ما این تجمع را می بینیم ، اما ممکن است کمی عقب نشینی داشته باشیم.”

تحلیلگران تخمین می زنند که سرمایه گذاران سازمانی برای برقراری تعادل مجدد وجوه شاخص خود مجبور به خرید 80 میلیارد دلار سهام تسلا هستند. گرت نلسون ، تحلیلگر ارشد تحقیقات در CFRA ، گفت: “ما در 499 نام دیگر فشار فروش داریم ، خریدهای زیادی در تسلا.” “این زمینه را برای برخی از نوسانات شدید تاریخی فراهم می کند.”

S&P مانند NASDAQ با تکنولوژی سنگین وزن بازار را نشان می دهد ، این بدان معناست که عملکرد بزرگترین شرکتهای سازنده آن می تواند به طور کلی تأثیر ناچیزی بر شاخص داشته باشد. تحلیلگران از این مکانیك ها به عنوان توضیح اولیه برای عملکرد پر رونق S&P در طول سالی كه میلیون ها خانوار و مشاغل كوچك آمریکایی با مشكلات اقتصادی عمیقی روبرو هستند ، یاد می كنند.

در ماه ژوئیه ، تسلا برای چهارمین فصل متوالی سود اعلام کرد ، که توسط تحلیلگران به عنوان آخرین جعبه اصلی مورد نیاز شرکت برای بررسی صلاحیت S&P 500 اعلام شد. (سهام این شرکت قبلاً در NASDAQ از زمان عرضه عمومی سهام خود معامله می کرد.) تحلیلگران می گویند تقسیم سهام تسلا در بازار سهام پنج در یک در اوایل سال جاری یکی دیگر از کاتالیزورهای احتمالی بود که قیمت سهام خود را با تقاضای سرمایه گذار خرده فروشی بالاتر برد.

منبع NBC

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *