زمانی که یخ گوشت باز شود میکروب‌ها می‌توانند مجدداً فعال و تکثیر شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، غزاله اسلامیان، با اشاره به اینکه انجماد باعث می‌شود باکتری‌ها، مخمرها، کپک‌ها و سایر میکروب‌های گوشت و مرغ غیرفعال شوند، اظهار کرد: زمانی که یخ گوشت باز شود میکروب‌ها می‌توانند مجدداً فعال و تکثیر شوند.

سبک زندگی

وی در پاسخ به این سوال که گوشت منجمد را می‌توان مستقیماً برای پختن غذا استفاده کرد یا خیر، گفت: این کار مشکلی برای سلامت گوشت ایجاد نمی‌کند ولی باید زمان پخت را تا ۵۰ درصد بیشتر در نظر بگیریم و از پخت کامل مطمئن شویم.

اسلامیان توصیه کرد: اگر گوشت یا مرغ را فریز می‌کنید، در قطعات کوچک‌تر برش دهید تا از پخت کامل آن مطمئن شوید.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: اطمینان حاصل کنید که گوشت و مرغ به دمای داخلی امن ۱۶۵ درجه فارنهایت (۷۴ درجه سانتی‌گراد) رسیده است با این حال، چند استثنا در این قانون وجود دارد به عنوان مثال نباید مرغ و گوشت منجمد را در آرام‌پز یا در مایکروویو پخت چراکه این روش‌ها باعث می‌شوند که مرغ و گوشت برای مدت طولانی در دمای ناامن باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه یخ زدایی گوشت و مرغ در دمای یخچال ایمن‌ترین روش است، گفت: افرادی که وقت کمتری در اختیار دارند می‌توانند از وان یا حمام آب سرد یا برنامه برفک زدایی مایکروویو خود استفاده کنند.

اسلامیان اضافه کرد: رعایت نکات ایمنی غذایی می‌تواند به افراد در حفظ سلامت و جلوگیری از مسمومیت غذایی کمک کند.

https://sabk-zendegi.ir/%da%af%d9%88%d8%b4%d8%aa-%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%ba-%db%8c%d8%ae-%d8%b2%d8%af%d9%87-%d8%b1%d8%a7-%da%86%d9%87-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d9%be%d8%ae%d8%aa-%d8%ae%d8%a8/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *