راهنمای خرید سینک ظرفشویی

اهنمای خرید سینک ظرفشویی
این روزها سینک ظرفشویی فقط یک سینک برای شستن ظروف یا میوه نیست. سینک های موجود در بازار امروزه در مدل ها، طرح ها و کارکردهای مختلفی عرضه می شوند. علاوه بر این، آنها از مواد مختلف ساخته شده اند. پس چگونه می توانیم بین این همه مدل و طرح سینک مورد نظر خود یکی را انتخاب کنیم؟

قبل از خرید سینک باید ابتدا با انواع این محصولات آشنا شوید. سپس بر اساس عوامل مهمی مانند فضای آشپزخانه، بودجه، طراحی آشپزخانه و حتی سلیقه شخصی خود یکی را انتخاب کنید.

انواع سینک ظرفشویی
ماشین ظرفشویی های موجود در بازار انواع و مدل های مختلفی دارند. این محصولات بر اساس نوع نصب و فضای آشپزخانه به دسته های زیر تقسیم می شوند.

سینک تکی
سینک ظرفشویی دو کاسه ای
ماشین ظرفشویی سطحی
سینک توکار
سینک تکی
یکی از مواردی که قبل از خرید سینک باید به آن توجه کنید فضای آشپزخانه است. اگر فضای کافی در آشپزخانه خود ندارید، نمی توانید یک سینک دو نفره بزرگ بخرید.

سینک های تک لگنی فضای کمتری را اشغال می کنند. پس اگر فضای کمی دارید این مدل سینک گزینه خوبی برای شماست.

سینک ظرفشویی روکار بهتر است یا توکار؟

نصب کردن سینک‌های روکار آسان‌تر است. زیرا نیازی نیست صفحه کابینت را برش دهند. به‌علاوه، کابینت‌های اطراف به‌ندرت خیس می‌شوند و نیازی نیست آن‌ها را خشک کنید. از طرفی تنوع سینک‌های توکار بالاتر است و فضای کم‌تری اشغال می‌کنند.

سینک ظرفشویی دو کاسه ای
اگر آشپزخانه شما فضای بزرگی دارد، می توانید سینک های دو نفره بخرید. این نوع سینک ها به شما کمک می کنند در هر لگن یک کار انجام دهید.

به این ترتیب می توانید کارها را سریعتر و همزمان انجام دهید. این ویژگی در شستن ظروف و شستن میوه ها و سبزیجات به شما کمک می کند.

ماشین ظرفشویی سطحی
سینک ظرفشویی کانتری دارای قاب بوده و در کنار دیوار نصب می شود. در این نوع سینک کابینت اطراف کاملا توسط سینک پوشانده شده است. در نتیجه آب کمتری به اطراف و روی کابینت ها پاشیده می شود.

اگر به آسیب کابینت های چوبی آشپزخانه خود حساس هستید، سینک های زیر کوه گزینه خوبی برای شما هستند.

سینک توکار
اگر ظاهر آشپزخانه برای شما اهمیت بیشتری دارد و می خواهید فضای آشپزخانه زیباتری داشته باشید، محصولات توکار مناسب شما هستند. این سینک های توکار در داخل کابینت نصب می شوند. به همین دلیل احتمال پاشش آب روی پیشخوان بیشتر است.

انواع سینک ظرفشویی
ماشین های ظرفشویی بر اساس مواد و مصالح ساختمانی به گروه های زیر تقسیم می شوند:

سینک گرانیتی
سینک استیل
سینک شیشه ای
سینک سرامیکی
سینک سنگی
سینک گرانیتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *